12.05.2018 | Wrocław Brochów. ST43-198 rozpoczyna jeden z rządków odstawionych lokomotyw. Po sąsiedzku stoi ET22-2000. Ani jedna, ani druga lokomotywa najprawdopodobniej nie pojawi się już na stalowych szlakach.
Prawdopodobnie za kilka lat PKP Cargo zaprzestanie też. eksloatacji ET22 z przedziału od 2001 do 2047. W sumie się mie dziwię bo to była kiepska modernizacja co potwierdzają sami maszyniści. Podstawową wadą modernizacji wykonanej przez dawne ZNLE Gliwice a obecnie NEWAG Gliwice był komputer pokładowy oraz zrywanie sprzegów. Do napraw za to kierowane są ET41, nawet najgorsze trupy, przykładem jest ET41-153. Ponoć mają one zastąpić ET42, którym wypadnie naprawy główne czyli P5.
13.09.2018 06:05

sebula
Member
Join Date: 05.05.2011 Comments: 233
@Kamil - i to jest chore co robi Cargo, zamiast inwestować w nowe lokomotywy pudruje trupy. Efektem tego będzie sytuacja, gdzie za kilka lat Cargo bardzo straci w rynku na rzecz przewoźników, którzy powoli, ale odmładzają swój tabor.
13.09.2018 09:12

MP5
Member
Join Date: 26.07.2018 Comments: 41
Jak tak dalej pójdzie, to Cargo zostanie za 20 lat z 15 Vectronami i wesołą gromadką turbostonek :D
13.09.2018 11:21

Kamil
Member
Join Date: 25.03.2012 Comments: 1148
@sebula, nie tylko Cargo pudruje trupy, IC również to robi. PKP Cargo kupi Dragony 2 generacji co nie zmienia faktu że mają niedobór ciężkich liniowych diesli do obsługi linii niezelektryfikowanych, przez co zmuszeni wypożyczać tabor od prywaciarzy. I gdzie jest tutaj sens i logika?